lördag, november 8

Avslöjad av Ringarnas herre




Lite oväntat så har den första personen som på egen hand lyckats lista ut vem jag är och var jag jobbar gett sig till känna. Och nej, riktigt så illa som att jag har blivit upptäckt av det allseende ögat tillhörandes Mordors forne härskare Sauron är det inte. Det är en betydligt trevligare typ (kraftig underdrift) - men som i mina ögon förtjänar ett minst lika storslaget epitet - som har lyckats knäcka min hemlighet. Jag tidigare har skrivit om honom här, här, här och här.

Jo, förstår ni, självaste Erik Andersson dök upp i barnbokhandeln och stod och såg lurig ut en stund innan han frågade om jag möjligtvis kände till "Alwildas grymma boktips"? Jag blev så överrumplad att jag erkände på stående fot. Hur han hade listat ut det vet jag inte, men så är han ju en klyftig kille också. Snyggt jobbat i alla fall. Och kul att han tog sig tid att komma in för att se om han hade gissat rätt.

(Så fick jag något att blogga om också. :-))

Läs även andra bloggares åsikter om


1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, vad roligt. :)