torsdag, oktober 2

Ur "Den larmande hopens dal"



Sidan 51:

" (...) Min artikel återfanns i innerspalt. Den inleddes så här: 'Det dova ljudet från fuktiga fotbollar mot stövlar genljöd över Medelplana i helgen medan kvinnorna svingade knivarna i köket och karlarna kastade kort på bordet.'
Usch. När det gäller mig så tror jag mig funnit ett samband mellan ambition och syntax. Ju mer angelägen jag är om att göra bra ifrån mig, desto längre och sämre blir meningarna."

Amen på det säger jag bara.

Och shit, vad jag saknar en bokcirkel att diskutera den här helskumma boken med. En mycket besynnerlig historia som jag läser med stor entusiasm, ett mycket förbryllat ansiktsuttryck och en hel del fniss ...

Läs även andra bloggares åsikter om

3 kommentarer:

Anonym sa...

F-n! Nu blev jag ju nyfiken på den... jag som redan har en flersidig att läsalista

Catrin sa...

Hmmm - jag kanske tar med mig boken och för upp som förslag att läsa i vår bokcirkel Wind Up Women som inte är en bokcirkel utan en litterär salong. Det låter onekligen som intressant läsning.

Anonym sa...

Skoj med det vore med en bokcirkel!!