torsdag, november 6

Sagotanten goes Big Business



Äntligen hemma från en låååång (men rolig) dag i The Shop Around the Corner. På morgonen blev jag intervjuad och fotograferad bland barnböckerna för lokaltidningen (för ungefär 12:e gången sen vi flyttade hit för 3 år sedan, så man kan nog påstå att jag börjar få en viss medievana. Men om man nu råkar vara Sveriges svar på Meg Ryan - ja, brrrrr - så får man ju ställa upp.).

Kvällen ägnades åt bokprat i bokhandeln för allsköns barnbibliotekarier, lärare, bokslukande barn, föräldrar och en och annan vilsekommen stadsvandrare. Det var en oerhörd succé, det kom så mycket folk att varken fikat eller stolarna räckte (men alla såg lika glada ut ändå. Speciellt efter att vi lyckats klämma fram några clementiner och pallar i sista sekunden).

Nu skulle jag skriva om vilka böcker som blev populärast (=som flest köpte efteråt), men mitt huvud faller hela tiden ner i tangentbordet. Så vi tar det i morgon istället, va? Tack.

*duns* 423p25jtr-s,f<_b djfihteahuujg

Uppdatering 9/11 2008: Okej, för er som absolut vill veta hur det ser ut i verkligheten så kastar jag all anonymitet över bord för en stund. Om ni vågar så kan ni smygtitta här. Jag är hon som klamrar sig fast i en Harry Potter-bok och som desperat önskar att hon kunde komma på hur den där trollformeln för att trolla bort fotografer löd nu igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad det ser roligt ut!
Å, vad jag skulle velat lyssna på
Alwildas boktips!
I år är det två böcker för stora barn (10 år och uppåt) som mer än andra gått in i mitt hjärta, min hjärna, min mage.
Lise Indahl: Den osynliga
Peter Pohl: Anton, jag gillar dig!
Finns de böckerna också i din bokhandel och i ditt hjärta?
undrar
Lena K E

Piratdrottningen Alwilda sa...

Nu är det faktiskt inte jag på bilden, jag skojade lite bara, det är Meg Ryan i filmen "You've Got Mail". Tidningsartikeln som jag var med i är inte tryckt än.

Om någon absolut vill veta hur det ser ut i verkligheten, så har jag nu lagt till en länk till en tidigare artikel. Jag är damen som står och klamrar sig fast i Harry Potter-boken om som ser lite tveksam ut till att vara med på bild ...

Och självklart har vi Indahl och Pohls nya, både i bokhandeln och i hjärtat!