torsdag, mars 26

Pytte Liten orsakar Stora Störningar

Men det var väldigt vad det var svårt att få skrivet någonting här då.

Jag listar några ursäkter:

1. I veckan har jag skrivit inte mindre (snarare mer) än 60 boktips för alla åldrar och skickat ut till alla förskolor och skolor som handlar av oss. Någonstans vid 43 började jag bli lite trött på att skriva boktips ... tro det eller ej. Och då orkade jag liksom inte göra samma sak igen när jag kom hem.

2. Pytte har börjat att sprattla och sparka i min mage. Och då har jag faktiskt inte tid att göra annat än att stå precis still och fånle den närmsta halvtimmen. (Vilket kunderna ibland kan uppfatta som lite underligt beteende. Men då förklarar jag och de förstår ju alldeles utmärkt väl förstås och går genast i väg och hjälper sig själva. Efter att ha fällt en lyckotår först såklart. Mina kunder är de bästa kunderna.)

3. Pytte har fått en speldosa, så mina kvällar går nu åt till att sitta med en tygelefant tryckt mot magen. Jag har hört "When you wish upon a star" ett par gånger nu (kanske 47 896), men vad gör väl det när Pytte faktiskt ÄLSKAR sin speldosa.

... och nu fick jag en hård spark i magen, för nu har det minsann inte bjudits på någon musik på flera minuter här. Sorry. Jag kommer tillbaka när jag har uppfunnit en evighetsmaskinspeldosa. (Vilket alltså inte bör dröja för länge. Jag är ju rätt klok ändå, som ni vet.)

* Och nej, graviditetshormonerna har inte fått mig att börja särskriva hej vilt. Namnet är faktiskt Pytte. Pytte Liten. Ni tror väl inte att h*n kommer att bli mobbad för det? (För i så fall har mamma ett jättevasst svärd.)

Inga kommentarer: