måndag, november 17

Goda nyheter brutalt slaktade av dåliga nyheter

Dagens (kanske till och med månadens?) godaste nyhet är att jag har hittat ett bra ställe för ett bokbyte! Perfekt bokdammig atmosfär, lagom stor lokal som ligger centralt - nästan för bra för att vara sant helt enkelt ... Vilket leder oss vidare till de dåliga nyheterna.

Dagens sämsta nyhet, som gjorde entre svingandes en gigantisk motorsåg, är att jag inte har möjlighet att ordna ett bokbyte innan jul. Eller chansen är i alla fall väldigt liten. Innan ni skäller på mig, eller börjar jobba på en bloggbomb, vill jag bara säga att jag väldigt goda skäl. Väldigt. Man kan, utan att gå in på detaljer, säga att det är ett fall av force majeure. (Men ni behöver inte bli särskilt oroliga - jag är fortfarande mycket lyckligt gift och ingen har dött, i alla fall ingen som jag känner.)

I vilket fall som helst så beräknar jag inte kunna ställa till med något som helst kalas förrän tidigast i mitten/slutet av december, och då är ju många som vi alla vet lite smått upptagna med annat.

Men för att inte lämna er helt vilsna på havet, så tar jag redan i morgon kontakt med den tjusiga lokalens förvaltare och bokar in ett datum för bokbyte efter jul. På det här sättet hjälper vi ju också tomten att återvinna en julklappsbok eller två. Och för det kanske vi får ett snyggt diplom av Al Gore. Vem vet? Det är inte omöjligt, det är allt jag säger.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja! Det börjar redan kännas lite väl kort till jul med tanke på allt som skall hinnas med...
Ett bokbyte är nog precis vad jag behöver för att kunna tackla januariledan.

Anonym sa...

låter strålande! nu ska här läsas tveksamheterna i bokhyllan så några kan få följa med till bytet. haft ett noga hållet köpstopp sedan september så nu börjar det klia något offantligt i allt som klias kan. jag vill byta, nu!