torsdag, september 4

Pirates vs. Ninjas


Aaaaaarrrrrrr!!

Idag fick jag stå i ett skyltfönster i ca 14 minuter och lyssna till en kille som berättade för en tjej om hur det skulle låta om en ninja smög sig på tio pirater och dödade dem. (Ja, "svisch, svisch" var hans originella förslag.) Ibland får jag verkligen alldeles för lite betalt.

Naturligtvis var jag (när jag väl hade lyckats få höstnyheterna att stå rakt och fint i fönstret genom att blänga extra ondskefullt på dem) tvungen att ingripa och lära de stackars vilseförda barnen ett och annat om pirater och ninjor. Det är ju - som alla vet - till exempel ett känt och vedertaget faktum att ninjor faller döda ner och blir till en liten rykande hög av trasor inom 400 meters avstånd från en pirat - de förintas helt enkelt i den omedelbara närheten av piraternas överlägsna coolhet. Detta är en av anledningarna till att pirater har en förkärlek för tubkikare - hur skulle vi annars kunna skratta åt ninjorna när de skuttar runt i sina sparkdräkter och vevar med armarna?

Ja, man kan verkligen undra vad dagens ungdomar egentligen får lära sig i skolan. Jag röstar för att vi inför Piratologi i Sveriges skolor redan idag (och ALLRA helst igår).

/Alwilda folkbildaren

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt skriven bloggpost.

Ämnet du tar upp sysselsätter tydligen andra med...

http://www.youtube.com/watch?v=d-qYljgyDGo

Piratdrottningen Alwilda sa...

Jamen självklart! Det är allvarliga grejer det här.