tisdag, september 23

Läslusbett x höstnyheter = sällan skådad läskoma

Bloggspiriten är sällsynt låg men läslusen har girigt bitit sig fast med sina gigantiska rovdjurständer bakom mitt öra under denna största av bokhögtider. Det väller in så mycket nya böcker som jag bara måååste läsa nuuuu att det inte blir en enda minut över till att blogga. Som alla vet så nöjer sig inte läslusen heller med nya böcker, utan den sprider sitt gift i kroppen tills man måste springa mellan biblioteket och de gamla olästa högarna i hörnen där hemma tills fötterna blöder, tröstandes de gråtande små liven som plötsligt har kommit på hur grymt försummade de är.

Resultatet blir oundvikligen en svårartad läskoma. Jag läser när jag vaknar, jag läser när jag diskar, jag läser i hissen och jag läser när jag pratar i telefon (vilket har haft den lyckosamma effekten att ingen vill ringa till mig längre) . Jag läser på lunchen, jag läser i bilen (nej, det är inte jag som kör), jag läser lite med ena ögat just nu (Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap) och jag läser när jag går hem från jobbet (märk ordet går - vågar inte cykla och läsa samtidigt). Jag HAR funderat på att ta med mig en bok i en plastpåse in i duschen. (Eller så får jag helt enkelt hålla mig till att bada.) På något vis måste jag i alla fall komma på ett sätt att slita mig för att lyckas ta mig till Bokmässan i helgen.

Någon som vet om Anticimex är bra på läslöss?

1 kommentar:

Marianne sa...

Vilken simultankapacitet!

Själv kan jag bara göra en sak i taget, men ska nog testa bok-telefonkombinationen vid tillfälle :-)