torsdag, september 25

Konsumenttest av nallebjörnar

Tandagnissel och gråt, idag är två av mina kollegor på Bokmässan - utan mig. Jag står i barnbokhandeln med nallar upp till öronen och snyftar lite i deras ulliga pälsar. Leveranser från Bukowskis gör annars alltid min inre 5-åring helt prillig av lycka. Fast idag får de små liven verkligen visa vad de går för som tröstenallar istället. Ett slags konsumenttest skulle man kunna säga.

Som TUR är så går i alla fall Bokhororna på Bokmässa åt mig! Jag läser, njuter och hör i mitt huvud det envisa sorlet av lyckliga mässbesökare. Aahh ... På lördag ska jag äntligen få trängas med 40 000 besökare, lyckliga, lyckliga mig! (Fast jag får erkänna att jag väldigt många gånger hellre hade trängts med 20 000 besökare idag. Men jag offrar mig så gärna för barnens bästa, o ja. Någon måste ju kvalitetssäkra deras nallebjörnar för att säkerställa att de klarar sitt jobb i framtida krissituationer.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är inte ensam. Jag har tidigare tillhört den lyckliga skara som kunnat gå på fackdagarna (torsdag samt fredag förmiddag) men nu ska jag också gå på lördagen! Det är både skräck och förväntan i ett.