måndag, juni 16

Baby got books

Shit, min karma måste se bra ut, för idag var det minsann jackpot i läsexemplarshyllan på jobbet!

Först hittade jag en CD med musiken från Sonat till Miriam (halva boken gick ju åt till att undra över hur allt lät som de lyssnade på, så där är det någon som har tänkt till. Kaa-ching!). Inte något jag hade köpt själv kanske, men gratis är ju som vi alla känner till mycket delikat.



Några gamla deckare bort från CD:n hittade jag sedan Henrik Larssons debut Krigarhjärta! Wiii-hiiii, äntligen! Jag som just hade tänkt ringa och skrika åt min dealer på BC. (Fast våga inte lägga upp fötterna på skrivbordet för det, jag ringer nog och skriker lite ändå ska du se. Men kanske blir mina skrik lite svagare nu när jag har blivit matad med en tjock bok.)



Sedan fick jag någon slags hybris och började kasta gamla pensionerade dataspel och fula födelsedagskort åt alla håll. Och jag har alltid sagt att övermod är det bästa modet, för vad hittar jag om inte ett tummat exemplar av Vigilante! Precis när jag går och längtar efter något Romaneskt att läsa. (Jag har visserligen tagit del av vissa insidertips som pekar åt att jag kanske snart kommer att få slå klorna i Mörkrädd - men nu har jag ju något att läsa medan jag väntar!)



Och när jag kom hem låg det ett mycket mystiskt paket i brevlådan.
"Vad är det där?" frågade förste styrman och glodde nyfiket.
"Vet inte", sa jag. "Namnet på boken är hemligt."
"Nähä", sa han.
"Joho", sa jag.



Mmm, ibland är det minsann bra att vara jag.

(Fast tyvärr vågar jag inte gå ut de närmsta månaderna eller så, för jag misstänker att karma kommer att tvinga mig att betala för det här. På ett eller annat sätt. Och jag vill gärna ha alla mina kroppsdelar kvar till semestern. Som tur var så har jag ju en del att läsa medan jag väntar i alla fall.)

Inga kommentarer: