fredag, juli 10

Skatan och vampyrerna

Fick för övrigt just besök av en liten skata som trippade rakt in i bokhandeln genom den öppna dörren. (Hm, kameror kanske inte är SÅÅ dumma alltid ändå ... bara jag slipper vara framför dem.)

Jag gissar att det var en tonårsskata, för jag såg allt att den siktade in sig på Meyerböckerna på topplistan. Eller kanske inte ändå, för den stannade till och bligade lite nervöst på mig ... och sedan tittade den lite på Twilightböckerna igen ... och så bestämde den sig och gjorde några snabba, generade skutt ut genom dörren.

Hallå där, lilla skatan, man behöver inte skämmas för att man gillar att läsa vampyrromantik fast man är vuxen. Till och med min coola förste styrman läser ju Meyer. Så titta gärna in igen, om du skulle ångra dig! Jag ska inte skvallra. (Nej, inte ens här.)

Inga kommentarer: