måndag, juli 6

Magi för de minsta

Jag har lagt märke till att det råder en skriande brist på underhållande boktips för de allra, allra minsta här i bloggen. (Av någon anledning så har just denna målgrupp börjat ta allt större plats i mitt medvetande ...) Så därför ska ni få mina tre favoriter just nu:

Prutt! - Kul med ljud
Voff! - Kul med ljud
Mandy Archer
Som alla vet så är det jättekul med ljud. Och det är egentligen allt man behöver veta för att förstå varför de här böckerna är en riktig hit!



Och om det nu är så otroligt kul med ljud - hur roligt tror ni då inte att det HÄR är ...


Galopp!
Rufus Seder Butler
Bilderna RÖR sig! På RIKTIGT. Det heter tydligen "scanimation". Världens första bok med scanimation. (Själv föredrar jag att kalla det MAGI!)

Kolla här:





Och till sist, ett absolut måste:

Min första boksamling
Dopgåvan som barnet kan börja använda så gott som omedelbart. I lådan finns det tio små böcker i perfekt bebishandformat. De har teman som Första orden, Färger, Djur, ABC och Siffror. Ja tack, den skriver vi upp. Klart bebisen ska ha ett bibliotek!

2 kommentarer:

maria sa...

synd bara att sortimentet när det gäller småbarnsböcker inte är tuggtåliga...
barnets böcker är en aning buckliga

Piratdrottningen Alwilda sa...

Å, men det finns tuggtåliga böcker också! Det får alltså bli temat till nästa gång, förstår jag. :-)