lördag, april 18

Hyllbilliesarna och jag

Jag har fått tre nya kompisar. Billy, Billy och Billy heter de. De är superschyssta. Vi kallar dem the Hyllbillies. "Yii-haa!", säger de. Och "vi tycker nog att det behövs lite mera böcker här!". Ni fattar själva. Helt grymma killar.

Men. En sak de inte är så bra på är att sortera böcker. "Släng hit dem bara", säger de. "Vi är stora killar, vi orkar bära MASSOR!". Och det är ju bra. Men nu gillar ju jag att sortera. Men hur? Hur, hur, hur??? Det finns så många sätt. Pocket för sig? Eller inte, för då hamnar samma författare på flera ställen, och det är ju lite rörigt. Röra vill vi inte ha i de biffiga hyllorna (inte till att börja med i alla fall ... ), den får hålla sig till köket, badrummet, garderoberna och resten av lägenheten. Och källaren då. Och typ lite i bilen.

Men. Det blir ju SNYGGT att ha pocket för sig!

Så nu gäller det alltså att med handen på hjärtat försöka att känna efter precis hur ytlig jag är. Snyggt eller smart? Smart eller snyggt? Vill jag ens veta svaret? Om jag inte kommer fram till en lösning på det här snart så kommer Hyllbilliesarna tjata omkull mig tills jag bara gör som de säger och slänger in alltihop i ren panik. Och den lösningen är faktiskt helt klart sämst.

1 kommentar:

Boktokig Eva Boström sa...

Jo, det är den eviga frågan... hur ska man få det både snyggt och smart! Helst Feng-shui också!