fredag, februari 13

Grattis!

Bättre sent än försent (det är fortfarande fredag!):

Vinnare av Åsa Larssons Till dess din vrede upphör, genom noggrant utförd lottning med inblandning av halva bokhandeln, blev Snowflake!

Snabbast på tangenterna igår var Gittan, som alltså får Caroline Giertz bok 24 timmar i oktober på posten.

Så långt allt väl, och om vinnarna sedan bara kunde maila sina adresser till mig så ska jag nog se till att ni får era böcker i ett litet nafs också! ;-)

Stort grattis till er som vann! Till er andra: bättre lycka nästa gång! Det får allt bli några utlottningar till (och några lådor till grannarna, den lokala second hand-butiken, skolbasarerna och scoutföreningens boklotteri) om Bäbis ska få plats med mer än huvudet i sitt rum. Men nästa gång så blir det nog liiite klurigare ändå. (Klurigare än att skicka ett mail med sin adress? Ja, ni skulle bara ana hur klurig jag kan bli!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, tackar tackar! Vad kul! :-) Hade du läst den? Annars får du kolla in på min blogg längre fram och se vad jag tyckte.

Anonym sa...

Va! Är det sant? Vad glad jag blir!!
Åsa Larsson är så bra, jag tycker så mycket om henne. Och det där norrbottniska, med gubbar i Helly-hansen och långkalsoner, och Sivving som bor i pannrummet, och... Ja, du ska veta att boken kommer till ett hem där den får kärlek och uppskattning.

TACK!

Anonym sa...

vilken tur att jag kommit fram i reservationskön på Larssons bok nu då... etersom jag inte vann den menar jag..

Anonym sa...

Se hit: Vi söker deltagare till vår magisteruppsats
Rubrik: Vuxnas upplevelser av skönlitteratur
Syfte: att ge en förståelse i vad vuxna män och kvinnor upplever i
mötet med skönlitteratur.

Vi söker personer som vill vara med i vår undersökning. Vi vänder oss till dig som skriver och läser bokbloggar, eftersom vi vet att du har ett stort läsintresse och är van att uttrycka dina tankar om böcker. Ditt deltagande innebär att du för läsdagbok under två månaders tid, och läser minst fyra böcker i månaden. Vi avslutar perioden med en mindre informell intervju via e-post, som handlar om din läsdagbok. Deltagandet är helt över nätet, och du väljer själv de böcker du vill läsa.

Vi som behöver din hjälp är två studenter som läser Biblioteks- och informationsvetenskap på Högskolan i Borås. Dina uppgifter och dina svar kommer att behandlas så att inga obehöriga får tillgång till dem, och i den färdiga uppsatsen kommer du självklart att vara anonym. Vill du ta tillfället i akt och bli mer medveten om din egen läsning? Tveka inte att anmäla ditt intresse!

För mer information om studien, kontakta oss på mailadress:
magisteruppsats2009@hotmail.com
Hälsningar Ingrid Lycksén och Jeanette Sandström
Högskolan Borås Institutionen för Biblioteks- och informationsvetenskap
Handledare: Kersti Nilsson

Piratdrottningen Alwilda sa...

FruE: Jag har inte läst den så jag kikar gärna in hos dig och ser vad du tyckte så småningom! Insåg att jag aldrig skulle hinna läsa den själv, för mycket annat på väntlistan innan bebis kommer. Men det är alltid bra att ha någon åsikt till grund för mina rekommendationer i bokhandeln!

Anonym sa...

Boken är nu lyckligen framme och ser nöjd ut. :-)