fredag, januari 16

Mina mammatalanger sviktar

Jag tror att jag ropade HEJ till världen en aaaning för tidigt trots allt, för den här veckan blev jag straffad med 40 graders feber för min optimism. 40 grader, shit, det har jag nog inte haft sedan jag var 10 år eller så. Det är många grader det. För att vara i en människa på en och samma gång, i alla fall.

Mest oroade jag mig för att jag av misstag skulle råka koka min egen bebis. Jag vet att jag är dålig på att laga mat, men det skulle ju verkligen vara höjden av klantighet. Det tog trots allt över 6 år att locka in det stackars barnet i magen. Känner mig som häxan i Hans och Greta just nu ungefär: "Kooooom iiiiiiin bara, liiiille väääään, så ska du få det SÅ vaaaaarmt och myyyysiiiigt! Mooeeheheheheeee ...!"

Stackars barn. Vilken start - bli offer i en saga av Bröderna Grym. Som plåster på såren efter denna hemska inledning så hade jag tänkt lova att läsa högt när Bäbis kan höra lite bättre. Men med tanke på vad jag läser just nu så kanske Bäbis ser det mer som ett hot än ett löfte om tröst. Jag blir nog ingen bra mamma ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ganska säker på att du blir en underbar mamma.
Från ditt stor troll

Piratdrottningen Alwilda sa...

Men sötnos!

Och du som alltid har rätt och allt!

*puss*