fredag, juni 6

Ett, två ... testing ... testing



*knaster* ... *kras* ... *knaster*


Kära bokhungrande själar. Det här är er kapten som talar.

Jag vet att en kapten bör följa sin skuta ner i djupet, men någon himla måtta får det ju faktiskt vara. En pirat behöver ett sjövärdigt fartyg, och har man inget sådant, så behöver man inte heller följa med den gamla skeppsmasktuggade tunna som man sitter i någonvart. Vattnet sipprar in över stövelskaften och råttorna har redan hunnit halvägs till Amerika. Dags att dra, milt sagt.

Så vila i frid, Metrobloggen. Jag lämnar dig åt ditt öde i gjyttjan medan mitt skratt mullrar över havet (mooaahahahaahaahaaa!). Mot välsvabbade däck och nya horisonter!

Med Jolly Roger i topp bordar jag nu blogspot, och avancerar förhoppningsvis till ett bättre och lättare piratliv på bokhavet. Jag fortsätter att sno åt mig läsupplevelser med kroksabeln i högsta hugg, och i sann Robin Hood-anda delar jag naturligtvis med mig till er hungrande själar som driver runt i bokmassorna.
Misströsta inte, er kapten är fortfarande med er, och nu ska det bli åka av!



(Alla mina tidigare boktips hittar ni
här!)

Inga kommentarer: