måndag, juni 9

Brisingr



Den tredje delen i Christopher Paolinis serie om Eragon och Saphira, Brisingr, kommer som många av er säkert vet på engelska den 20 september.

Men visste ni att utgivningsdatumet för den svenska utgåvan nu är satt till den 29 november?

Och har ni läst det här?

Och vad heter drottningen av sneak peaks nu igen?

Just det.


(Brisingr [BRIS-ing-gr] betyder för övrigt "eld", och ja, jag var tvungen att tjuvkika lite där. Alla kan vi inte ha MVG i magiska språk.)


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

Sarah sa...

Oh no.
Jag har ett hatförhållande till Eragon. Jag avskyr allt plagiat och det rör inte mig i ryggen om Eragon lyckas eller inte, men ändå så måste jag läsa den så att jag får veta hur det går (och kan ägna mig åt att störa mig på allt som händer).

Varför bor inte jag i en större stad med ett bibliotek som faktiskt köper in nya engelska böcker så att jag slipper betala för en bok jag vet att jag inte kommer att tycka om?