onsdag, januari 25

Piratdrottningen vs Bokfeld

Jamen alltså, hörrni, nu ska vi vara ärliga en stund. Det här går ju verkligen sällsynt skitdåligt. Det är precis som om livet är en särdeles slug och extra ond James Bond-skurk (en katt har den också. En illvillig en som spyr mitt i natten och snarkar högt under sängen så man inte kan sova). Vi kan kalla skurken Bokfeld. Nåväl. Bokfeld sticker till mig en bok och säger klämkäckt "här ska du få läsa lite! Titta vad bra det går, ungarna leker och är snälla, mhmmm, minsann om du inte hinner blogga om den också!". Och precis när jag börjar tro på det där, så bara "HAhaaa! Gick du på den! Här får ni tre veckors magsjuka, ka-BLAM! Oj, lite trött efter att inte ha sovit på tre veckor? Synd, för här kommer Alla Förkylningars Heliga Mormoder, hon ska bo hos er till april. Hon gillar huvudvärk, snor som inte går bort i tvätten och att hålla bebisar vakna om nätterna.".

Japp. Joråsåatt. Jag har inte läst så mycket ... något ... alls. Jag tror jag fick det till tre utlästa och två påbörjade böcker förra året. Funderar allvarligt på att ringa Guinness rekordbok. Eller James Bond.

Men i april börjar jag jobba igen. En hel timmes lunchrast. Bara till mig. Varje dag.

Det är nästan lika fint som världsfred ju.

Inga kommentarer: