söndag, september 18

Not just another cookie

Nu händer det spännande grejer igen, förstår ni. Inte nog med att jag är ett kakmonster, det oundvikliga här slutligen inträffat och jag har (på intet vis särskilt förvånande) till slut förvandlats till en kaka själv. Närmare bestämt en bookiecookie.

Japp. Det här är jag nu.

Bookiecookiez är en helt ny blogg som bygger på den strålande idén att varje bok recenseras av en expert inom bokens egen genre. För hur många gånger har vi inte läst en sågning av en bok av någon som inte ens verkar tycka om genren? Det var så Sofie Trinh Johansson fick idén till bookiecookiez. På bookiecookiez får endast den som älskar deckare recensera deckare och fantasyn tillhör självklart fantasynördarna. För det man vill veta om en bok är ju faktiskt hur bra den står sig mot andra böcker i sin genre. Jag vill inte veta att chick-lit-boken var fånig av någon som tycker att all chick-lit är fånig. Jag vill veta vad någon som faktiskt gillar chick-lit tycker om boken!

Bookiecookiez består av en panel med tio medlemmar som alla recenserar inom sitt respektive favoritområde. Jag kommer främst att hålla mig till barn- och ungdomslitteratur och Young Adults (i egenskap av mångårig läsare och framgångsrik förmedlare av dessa genres). Det kan också slinka med något litet övernaturligt, skräckbetonat för vuxna ibland och en eller annan engelsk roman, men detta blir mest som en bonus.

Självklart kommer jag fortsätta att blogga här, då bloggarna har lite olika inriktning. Dock kan det hända vid något tillfälle att jag dubbelpostar ett inlägg om jag skulle råka ut för något extra glimrande. För Alwildas grymma boktips skulle aldrig lämna ens det minsta lilla glimrande guldkorn på kistbotten - det ska självklart frikostigt delas ut!

Men nu som sagt. I now proudly present to you: BOOKIECOOKIEZ!



1 kommentar:

Miriam - Schitzo-Cookie's Book Blog sa...

Låter intressant ^^ Ska jag kolla upp!


Gillar namnet också ;)

/Miriam
från Schitzo-Cookie's Bokblogg